סובחי טנוס
Categories:

סובחי טנוס – הצלחה ללא הפסקה

סובחי טנוס הוא אחד מאנשי הנדל"ן המצליחים ביותר בארץ. מזה למעלה מ-40 שנה הוא עוסק בתחום, בו החל לפעול כפועל בניין פשוט על מנת ללמוד מהיסוד את כל מה שצריך לדעת כדי להצליח מאוחר יותר כקבלן ביצוע ובשנים האחרונות גם כיזם וכמשקיע בנדל"ן.

כיום טנוס הוא גם בעליה של חברת הנדל"ן "STR", אותה הקים ב-2008 – חברה מוערכת עד מאוד אשר על שורת לקוחותיה ההולכת ומתרחבת נמנים גופים כמו "שיכון ובינוי", "גב ים" ואחרים, ואשר מזוהה, בדיוק כמו טנוס עצמו, עם ערכים כמו אמינות מוחלטת ומקצועיות חסרת פשרות.

עוד ראוי לזקוף לזכותו של סובחי טנוס את ההצלחה בשילוב שני ילדיו, רמזי וראיד, ב-"STR" וביכולת ליצור סינרגיה בינו לבינם וכך להרחיב עוד יותר את הצלחתה של החברה.

חברת "STR" – בהתרחבות מתמדת

את "STR" הקים כאמור טנוס בשנת 2008, וזאת על מנת שיוכל לרכז במקום אחד את כל פעילותו הענפה בענף הנדל"ן. מאז מתאפיינת פעילות החברה במגמת התרחבות מתמדת, הן מבחינת תחומי העיסוק (לצד היותה קבלנית ביצוע היא הפכה גם למשקיעה וליזמית) והן מבחינת אזורי הפעולה (עוד ועוד מקומות בארץ, וכן מתרחבת הפעילות בחו"ל).

בפרט ראוי לציון שיתוף הפעולה של "STR" עם חברת "שיכון ובינוי" בפולין – השתיים הקימו חברת בת משותפת, וחברה זו, ASBUD שמה, הפכה תוך זמן לא רב לאחר מחמש החברות המובילות בוורשה בענף הבנייה, וזאת בזכות פרויקטים מושקעים מאוד למגורים (בנייני יוקרה ברמת גימור גבוהה במיוחד) וכן בנייה למשרדים ברמה גבוהה גם כן. על פעילותה של "STR" בפולין אחראי ראיד טנוס.

בארץ כולל הרזומה של "STR" ושל סובחי טנוס את "יקותיאל ביזנס סנטר" (מרכז מסחר ועליו מגדל שבו משרדים, בשטח כולל של כ-25,000 מ"ר, וזאת במתחם נווה נאמן שבין הוד השרון לבין מחלף ירקון); את הפרויקט רחב ההיקף שנבנה עבור צ'מפיון מוטורס במעוין שורק הסמוך לראשון לציון (ובו אולם תצוגה ומשרדים מרהיבי עין); שני מגדלים בפארק ההייטק המתקדם מת"מ מערב (במבואות הדרומיים של חיפה); מרכז הקניות הפתוח ביג פאשן בית שמש (עבור קבוצת ביג של יהודה נפתלי); ארבעה מגדלים יוקרתיים בהרצליה (למגורים, עבור חברת "קרדן"); ועוד.

מדוע החליט סובחי טנוס להיכנס גם לתחום יזמות הנדל"ן?

אחת ההחלטות החשובות ביותר של סובחי טנוס הייתה להפסיק להגביל את עצמו לקבלנות ביצוע עבור יזמים אחרים אלא לעסוק ביזמות נדלן גם בעצמו, וזאת באמצעות "STR".

ההתלבטות הייתה לא פשוטה, שכן ישנם לא מעט מקרים בהם איש מקצוע מתרחב אל תחומים חדשים והדבר בא על חשבון ליבת פעילותו, כך שלקוחות קיימים נפגעים (ועבור סובחי טנוס, שחשוב לו עד מאוד למלא כל התחייבות ולעמוד בכל הבטחה, הדבר לא בא בחשבון). מצד שני, השחיקה ההולכת ומתמשכת ברווחיות לה זוכים קבלני ביצוע רבים, גם לאחר השלמת פרויקטים רחבי היקף בהצלחה, חייבה התפרשות גם לתחומים אחרים (שכן לא מעט קבלני ביצוע שהמשיכו לעסוק בפעילות זו בלבד מצאו עצמם נפלטים משוק הנדלן לאחר ספיגת הפסדים בלתי מבוטלים).

בנוסף הבין טנוס כי המוניטין המרשימים שלו כמו גם הניסיון העשיר שצבר במהלך 4 עשורי פעילות בתחום הנדלן ממזערים משמעותית את הסיכון הכרוך ביזמות, וכי צירוף בניו ראיד ורמזי (רמזי הוא המנכ"ל של "STR") מעניק לו רוח גבית רבת עוצמה שתאפשר לו להגשים עוד ועוד חלומות – ואכן כך היה.