מצברים עד הבית
Categories:

פרמטרים חשובים בהתאמת מצבר לרכב

המצבר שבק והרכב לא מניע? כך תדעו להתאים את המצבר הנכון לרכב

לכל רכב מתאים מצבר מסוג שונה, כך שלא משנה אם תשקיעו ותקנו את המצבר היקר והאיכותי ביותר, זה לא יפעל לטובתכם אם הוא אינו סוג המצבר שמתאים לרכב שברשותכם. כיצד תדעו לבחור את המצבר הנכון? יש שתי אפשרויות. אפשרות אחת היא לפנות לחשמלאי רכב מומחה, שידע לבצע התאמת מצבר לרכב בקלות, מתוך ניסיונו הרב והידע המקצועי שלו. אפשרות נוספת היא לנסות ללמוד לבד את הנושא, ולשם כך כדאי להיעזר בנקודות הבאות. מצברים עד הבית

פרמטרים הקשורים למצבר מול פרמטרים הקשורים לרכב 

מבחינת הרכב, יש לקחת בחשבון ארבעה פרמטרים עיקריים: סוג, דגם, שנת ייצור ונפח מנוע. ברוב סוגי הרכבים משתמשים במצברים בהספק הנע בטווח שבין 45-90 אמפר לשעה, אך חשוב לשים לב לכל המערכות החשמליות המותקנות בדגמים ולקחת אותן בחשבון בבחירת האמפר. מערכות אלו כוללות למשל פתיחה חשמלית של חלונות הרכב, נגן, מולטימדיה, מיזוג ומערכת ניווט. דרך פשוטה יותר לבצע התאמת מצבר לרכב, היא פשוט להסתכל בספר הרכב שלכם, בו אמור להיות רשום במפורש סוג המצבר ועצמתו.

פרמטרים הקשורים למצבר הם: קיבולת אמפר לשעה, ארץ ייצור ומידות. קיבולת אמפר לשעה צריכה להתאים לנפח המנוע ועצמתו, אך כפי שציינו קודם הטווח נע בין 45-90 ברכב רגיל. מבחינת ארץ ייצור חשוב לבחור במצברים המותאמים לאקלים הישראלי, אחרת הם יתחממו מהר מדי ואורך החיים שלהם יתקצר. כיום אפשר למצוא מצברים המיובאים מארצות שונות באירופה, מסין או ארצות הברית, ויש גם מצברים איכותיים וטובים המיוצרים כאן בישראל. בין סוגי המצברים הנחשבים לאיכותיים ומתאימים למזג האוויר בישראל, אפשר למצוא את מצברי שנפ ומצברי ולטה.

מידות המצבר צריכות להתאים לרכב, ולכן חשוב להסתכל מהו האורך, הרוחב והגובה, המופיעים על מצבר לרכב מאור מצבריםהתווית של המצבר. המידות חשובות לא רק להתקנה של המצבר ברכב, אלא גם כדי לאפשר גישה נוחה במקרים שהמצבר מתרוקן או שיש צורך בתחזוקה ותיקונים.
באתר izikway של מאור מצברים תוכלו למצוא מידע נוסף אודות המצברים השונים לרכבים וגם להזמין מצבר חדש עד הבית באחריות יצרן מלאה ובמחירים נוחים.

בהתאמת מצבר לרכב ישנן נקודות חשובות נוספות: מצבר צריך להגיע עם אחריות ל-20 חודשים לפחות. אם אתם רואים שהאחריות קצרה יותר, כדאי לברר למה. בחלק מן המקרים מדובר במצבר ישן ולכן משך האחריות קצר יותר. זו נקודה שחשוב להתעכב עליה. בדקו מהו תאריך הייצור המוטבע על המצבר ושהוא ארוז ולא פתוח, כדי לוודא שהמצבר חדש ולא משומש. ישנם מספר גורמים המשפיעים על מחירו של מצבר,  כאשר מחיר נמוך של מצבר לעומת מצברים מקבילים של חברות אחרות או אפילו מאותה חברה, יכול להדליק נורה שמדובר במצבר שאינו חדש. כאן זו כבר החלטה שלכם האם אתם מעדיפים לשלם פחות עבור מצבר ישן, או לשלם יותר על מצבר חדש, שרוב הסיכויים יחזיק מעמד לשנים רבות יותר, ללא תקלות.

הגיע הזמן להחליף את המצבר? חשוב לבחור בחברה בעלת שם המספקת אחריות למצברים שהיא מוכרת, ולהיעזר באיש מקצוע או במוסך מורשה, כדי להתקין את המצבר החדש ברכב.