לוכד חולדות מהיר
Categories:

האם כדאי לנסות ללכוד חולדה לבד? שאלנו את המומחים

בזמן הקיץ הפעילות של החולדות והעכברים בסביבת המגורים גוברת. מה ניתן לעשות על מנת להיפטר מהם, מתי אפשר להסתדר לבד ומתי כדאי לקרוא לבעל מקצוע? כל התשובות כאן במאמר.

אם מדובר בעכבר אחד, סביר להניח שתצליחו להיפטר ממנו לבד, אך כשמדובר בחולדות– לרוב כדאי לערב בעל מקצוע, הטיפול צריך להיות מקצועי יותר. 

דבר ראשון חשוב להפנים ולהבין, חולדות סוכנות מאוד אז עדיף לא להתקרב אליהם!

איך מזהים הימצאות של מכרסם?

המקום הנפוץ ביותר ממנו מגיעים מכרסמים אל הבית הוא הארון שמתחת לכיור, הוא בד"כ אינו אטום ולכן יש להם גישה ישירה מהצנרת.

בדרך כלל תזהו הימצאות של עכבר או חולדה בביתכם לפי הגללים, או לחילופין תמצאו ריהוט או דלת של ארון עם סימנים של שיניים. 

כמו כן, אם זיהיתם חולדה או עכבר בשעות היום, הדבר מעיד על כמות יחסית גדולה של מכרסמים (או על חולדה או עכבר שהורעלו).

 

מה תוכלו לעשות לבד?

אם זיהיתם עכבר בביתכם, תוכלו לרכוש מלכודת דבק ביתית ולהמתין כמה ימים. לפי דבריהם של המומחים, מלכודת קפיץ מברזל אינה מומלצת כלל מכיוון שהיא עלולה לגרום לנזק למי שאינו מיומן בשימוש בה. 

אם מדובר בחולדה, השאירו את הגללים היכן שמצאתם אותם על מנת שכשהמדביר יגיע לבצע את הבדיקה, יוכל לעקוב אחריה לפי סימנים אלו.

הימנעו מלהזיז רהיטים או לשנות את מיקומם בבית, זה ימנע מהם לצאת ממקום המסתור שלהם.

 אם זיהיתם חולדה, כדאי שלא תיקחו את הסיכון ותפנו להדברה מקצועית, מכיוון שחולדה מביאה עמה יותר סיכונים מעכבר.

אז איך נפטרים ממנה?

כמו שציינו קודם, כדאי מאוד שתזמינו את שירותיו של מדביר שיטפל בבעיה. המדביר צריך להיות מקצועי ולהבין את תוואי השטח ולפעול על פיו. על המדביר לבחון תחילה את סימני התנועה של החולדה לפי הגללים, וכך להבין היכן היא מסתתרת.

לרוב נפטרים מחולדות בעזרת רעל, או מלכודות. ישנה שיטה מיוחדת שבה הורגים את החולדה באופן מיידי, כלומר – ברגע שהחולדה נכנסת למלכודת, אך מדובר במלכודת שמתאימה ללכידת חולדה או שתיים. במידה ומדובר במקרה רציני יותר, המדביר יצטרך להשתמש ברעלים. 

הרעל אינו הורג אותם באופן מיידי, אלא רק כעבור 3 ימים, מה שלא מאפשר לחולדות להבין מה מקור הרעל ולהזהיר מכרסמים אחרים באזור.

כמה זה עולה?

אז בוא נדבר על כמה זה יעלה לנו, אז ככה מחיר לכידת חולדה או כל מכרסם נעה אחר בין 250 – 350 ₪. תיתכן דרישת תשלום נוספת עבור הגעה נוספת של המדביר על מנת לפנות את הפגר. 

בבתים משותפים בד"כ יש צורך בטיפול באזורים המשותפים כמו הביוב או חדר האשפה, ובמקרה כזה עלות הטיפול תנוע בין 400 – 600 ₪ .

לסיכום, כשמדובר בבריאות שלנו – תמיד עדיף להיזהר. אם מדובר בעכבר, כנראה שהסיכון לא יהיה גדול כל כך. אך במידה ומדובר בחולדה – שמרו על עצמכם והיעזרו במדביר מקצועי שיפטור לכם את הבעיה במהירות.