דודי שמש
Categories:

דודי שמש וחשמל 2015 – מידע חדש

דוד שמשאם אתם עוד לא יודעים הרבה על דודי שמש וחשמל, אז בפוסט הבא אנחנו נגיד לכם כמה דברים על דודי שמש וגם על דודי חשמל שאולי יפתיעו אתכם מאוד. כמובן שניתן לכם טיפים כיצד לבחור מתקין דודי שמש או דודי חשמל בהתאם לסביבה בה אתם גרים, בהתאם לתקציב וכמובן כיצד למצוא איש מקצוע שיבצע התקנת דודי שמש וחשמל מקצועי, אמין וזמין במחירים שפויים.
נתחיל עם הדבר החשוב ביותר וזה – דודי שמש הינם המצאה ישראלית ורובם גם מיוצרים במפעלים בארץ הקודש. דודי שמש מנצלים את השמש על מנת לחמם את המים בבית בלי צורך בשימוש חשמח וניפוח חשבונות החשמל בבית.

כיצד עובדים דודי שמש

דודי שמש מחולקים ל- 2 חלקים עיקריים. החלק הראשון הוא הדוד עצמו. הדוד הוא מיכל ענק (יש אפשרות גם למיכלים קטנים בהתאם לתקציב) ובתוכו נצברים מים ממערכת המים בבית / בבניין.

החלק השני והלא פחות חשוב במערכת הזאת הוא הקולטנים. קולנטי השמש הם לוחות שחורים גדולים על גג הבניין, מכוונים לרוב לכיוון דרום שם השמש נמצאת רוב שעות החום במהלך היום. הקולטנים קולטים את קרני השמש החמות המצויות בארץ ובעזרתן מחממת את המים הנמצאים במיכל הדוד הגדול. כך, שכל רגע שיש שמש חמימה בחוץ המים מתחממים להם ושמגיעים לערב למקלחת לא צריך להדליק את הדוד בבית על מנת לגרום למים להתחמם.

התקנת דודי שמש בבית

אם יש אפשרות להתקין דוד שמש בבית במקום דוד חשמל זה מומלץ מכמה בחינות. הבחינה הראשונה והכי חשובה זה חסכון עצום בחשבונות החשמל בבית. חברת חשמל הודיעה לא פעם שדוד חשמל הוא אחד ממכשירי החשמל בבית הזוללים חשמל כמעט יותר מכל מכשיר אחר ולכן כאשר מתקינים דוד שמש חוסכים עשרות ומאות שקלים בחודש על תשלומי חשמל.

הזמינו מתקין דודי שמש וחשמל רק אחרי שבדקתם את ההמלצות עליו ברשת האינטרנט (מרשתת), או אצל חברים שהזמינו את המתקין הזה והיו מרוצים או בדרכים אחרות המקובלות כיום בשוק. חשוב גם לוודא את מחיר העבודה לפני ההזמנה כדי לא להיות מופתעים ואם אין אפשרות להתקין דוד שמש הסתפקו בדוד חשמל רק השתמשו בו בנבונות על מנת לחסוך חשמל כמה שרק אפשר.